/Files/images/1-4.jpg

Загальні положення освітньої програми

Освітня програма для 1-4-х спеціалізованої загальноосвітньої школи I-III ступенів № 314 з поглибленим вивченням іноземної мови була розроблена на виконання Закону України «Про освіту» та Державний стандарт початкової освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти» від
12 серпня 2022 р. № 743-22

№ додатку освітньої програми спеціалізованої школи Класи Примітка Варіант Типових освітніх програм, затверджених Міністерством освіти і Науки України
№1 1-4 З українською мовою навчання з поглибленим вивченням іноземної мови (англійська мова та німецька мова) Додаток Типової освітньої програми для закладів загальної середньої освіти, затвердженні рішенням Колегії Міністерства освіти і науки України від 12 серпня 2022 р.

Освітня програма окреслює рекомендовані підходи до планування і організації закладом освіти єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення учнями обов’язкових результатів навчання, визначених Державним стандартом початкової загальної освіти.

Освітня програма визначає :

- загальний обсяг навчального навантаження, орієнтовну тривалість і можливі взаємозв’язки окремих предметів, факультативів, курсів за вибором тощо, зокрема їх інтеграції, а також логічної послідовності їх вивчення, які натепер подані в рамках навчального плану (додаток 1);

- очікувані результати учнів подані у рамках навчальних програм, зміст навчальних програм має гриф «Затверджено Міністерством освіти і науки України»;

- форми організації освітнього процесу та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти;

- вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за цією освітньою програмою.

Загальний обсяг навчального навантаження та його тривалість і взаємозв’язки освітніх галузей, предметів, дисциплін.

Загальний обсяг навчального навантаження для учнів 1-х класів закладів загальної середньої освіти складає 805 годин/навчальний рік, у 2-х класах –
875 годин/навчальний рік, у 3-х класах – 910 годин/навчальний рік, 4-х класах – 910 годин. Детальний розподіл навчального навантаження на тиждень окреслено у плані школи.

Навчальний план дає цілісне уявлення про зміст і структуру першого рівня освіт, встановлює погодинне співвідношення між окремими предметами, визначає гранично допустиме тижневе навантаження учнів. Навчальний план початкової школи передбачає реалізацію освітніх галузей Базового навчального плану Державного стандарту через окремі предмети. Вони охоплюють інваріантну складову, сформовану на державному рівні та варіативну складову.

Відповідно до мови навчання та спеціалізації навчального закладу освіти обрано навчальний план спеціалізованої школи з українською мовою навчання і поглибленим вивченням іноземних мов (I ступінь).

Навчальний план містить інваріантну складову, сформовану на державному рівні та варіативну, в якій передбачено додаткові години на вивчення предметів інваріантної складової, години англійської мови.

Для забезпечення синхронності у навчанні читання й письма в 1-х класах, в букварний період доцільно здійснити розподіл годин протягом навчального року не за семестрами, а за тижнями: на одному тижні планувати 4 години на читання і 3 години на письмо, а на наступному тижні – 3 години на читання і 4 години на письмо. У результаті час, відведений на читання і письмо, буде розподілений порівну.

На основі вищезазначеного плану складено на поточний навчальний рік робочий навчальний план з конкретизацією варіативної складової, враховуючи особливості закладу освіти та індивідуальні освітні потреби учнів.

Повноцінність початкової освіти забезпечено реалізацією як інваріантної, так і варіативної складових, які в обов’язковому порядку фінансуються. Мовно-літературна освітня галузь з урахуванням вікових особливостей учнів у навчальному плані реалізується через окремі предмети «Навчання грамоти (письмо і літературне читання)», «Англійська мова».

Математична освітня галузь реалізується предметом «Математика».

Природнича, громадянська й історична, соціальна, здоров’язбережувальна галузі реалізуються через предмет «Я досліджую світ».

Технологічна освітня галузь реалізується у 1-х класах предметом «Дизайн і технології», у 2-х, 3-х, 4-х класах - «Дизайн і технології» та предметом «Інформатика».

Мистецька освітня галузь реалізується через окремі предмети «Музичне мистецтво» та «Образотворче мистецтво».

Збереження здоров’я дітей належить до основних завдань навчального закладу. Тому формування навичок здорового способу життя та безпеки поведінки здійснюється не лише в межах предмету «Фізкультура», а інтегрується у змісті всіх предметів інваріантної складової навчального плану. Змістове наповнення предмету «Фізкультура» сформоване відповідно до статево-вікових особливостей здобувачів освіти, їх інтересів, матеріально-технічної бази навчального закладу, кадрового забезпечення, відповідних традицій. Також це дозволяє формувати в учнів здатність володіти різними способами рухової діяльності та є додатковим компонентом змісту з використанням оригінальних форм, методів і засобів навчання.

У початковій школі здійснюється поділ перших класів на групи при вивченні окремих предметів відповідно до чинних нормативів (наказ Міністерства освіти і науки України від 20.02.2002 р. №128, зареєстрований в Міністерстві юстиції України від 06.03.2002р. №229/6517).

Враховуючи те, що варіативна складова навчального плану школи визначається самостійно, враховуючи особливості освітнього процесу та індивідуальних освітніх потреб учнів, особливості закладу, рівень навчально-методичного та кадрового забезпечення, години варіативної складової використано на збільшення годин для вивчення предметів інваріантної складової: 1-ші класи – англійська мова, 2-4-ті класи - українська мова.

Клас Предмет К-ть годин Програма
1 Англійська мова + 1 Англійська мова. Навчальна програма для загальноосвітніх та спеціалізованих навчальних закладів. 1-4 класи https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/nachalni-programi-dlya-pochatkovoyi-shkoly
2 Українська мова + 1 Українська мова. Навчальна програма для загальноосвітніх та спеціалізованих навчальних закладів. 1-4 класи https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/nachalni-programi-dlya-pochatkovoyi-shkoly
3 4 Українська мова Українська мова + 1 +1 Українська мова. Навчальна програма для загальноосвітніх та спеціалізованих навчальних закладів. 1-4 класи https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/nachalni-programi-dlya-pochatkovoyi-shkoly Українська мова. Навчальна програма для загальноосвітніх та спеціалізованих навчальних закладів. 1-4 класи https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/nachalni-programi-dlya-pochatkovoyi-shkoly

Метою початкової освіти є всебічний розвиток особистості дитини відповідно до її вікових та індивідуальних психофізіологічних особливостей і пізнавальних потреб, формування загальнокультурних і морально-етичних цінностей, оволодіння ключовими і предметними компетентностями та наскрізними вміннями, необхідними життєвими і соціальними навичками, що забезпечують її готовність до життя в демократичному й інформаційному суспільстві та продовження навчання в основній школі.

Типову освітню програму для 1-4 класів закладів загальної середньої освіти розроблено відповідно до Закону України «Про освіту», проекту Державного стандарту початкової освіти. У програмі визначено вимоги до конкретних очікуваних результатів навчання; коротко вказано відповідний зміст кожного навчального предмета чи інтегрованого курсу.

Програму побудовано із врахуванням таких принципів:

- дитиноцентрованості і природовідповідності;

- узгодження цілей, змісту і очікуваних результатів навчання;

- науковості, доступності і практичної спрямованості змісту;

- наступності і перспективності навчання;

- логічної послідовності і достатності засвоєння учнями предметних компетентностей;

- можливостей реалізації змісту освіти через предмети або інтегровані курси;

- взаємозв’язаного формування ключових і предметних компетентностей;

- творчого використання вчителем програми залежно від умов навчання;

- адаптації до індивідуальних особливостей, інтелектуальних і фізичних можливостей, потреб та інтересів дітей.

Зміст програми має потенціал для формування в учнів таких ключових компетентностей:

- здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та однією з іноземних мов;

- математична;

- компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій;

- екологічна;

- інформаційно-комунікаційна;

- здатність до навчання впродовж життя;

- громадянські та соціальні компетентності;

- культурна;

- підприємливість та фінансова грамотність, інноваційність;

та наскрізних умінь: читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно і письмово, критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв'язувати проблеми, здатність співпрацювати з іншими людьми. Наскрізні вміння слугують підставою для інтеграції освітніх галузей.

Враховуючи інтегрований характер компетентності, у процесі реалізації Типової освітньої програми або Освітніх програм рекомендується використовувати внутрішньопредметні і міжпредметні зв’язки, які сприяють цілісності результатів початкової освіти та переносу умінь у нові ситуації.

Система внутрішнього забезпечення якості

Кадрове забезпечення освітньої діяльності: 37 педагогів, з них 24 вчителі початкових класів, 12 вихователів та 1 асистента

учителів вищої категорії – 24,

спеціалістів I категорії – 5,

спеціалістів II категорії –3,

спеціалістів – 7,

вчителів-методистів –4,

вихователів- методистів – 1,

старших вчителів – 10,

старших вихователів – 1,

«Відмінників освіти України» – 1.

Навчально-методичне забезпечення освітньої діяльності здійснюється відповідно до навчальних програм, затверджених рішенням Колегії МОН від
12 серпня 2022 р. №743-22 та підручників, посібників, рекомендованих МОН України.

Матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності школи де є можливість кожному класу мати окремий кабінет і обладнання в ньому, організовувати освітній процес у відповідності до санітарно-гігієнічних норм, вимог, правил безпеки та з метою запобігання травматизму та збереження життя та здоров’я дітей. Для початкової школи виділено окремий блок, де розташовані класи, кабінети груп подовженого дня, окремі туалетні кімнати для дівчат та хлопців, окремий вхід. Для учнів працюють дві спортивні зали, кабінет психолога, бібліотека, їдальня, медичний кабінет.

Якість проведення навчальних занять забезпечено відповідним рівнем педагогічних працівників, матеріально-технічною базою, навчально-методичним забезпеченням.

Моніторинг досягнення учнями результатів навчання (компетентностей) відбувається через оцінювання навчальних досягнень учнів шляхом вербального оцінювання.

Завдання системи внутрішнього забезпечення якості освіти:

· Оновлення методичної бази освітньої діяльності:

Необхідною та пріоритетною умовою функціонування креативного закладу освіти, створення сучасної методичної бази освітньої діяльності виступає перехід від методичної до науково-методичної роботи педагогів.

Перезавантаження науково-методичної діяльності (бази) школи на принципах:

Науково-методичної самостійності;

Органічного взаємозв’язку науково-методичної діяльності педагогів і науково-дослідницької діяльності здобувачів освіти;

Визначення близької і віддаленої перспективи у процесі самовдосконалення педагога-дослідника.

· Контроль за виконанням навчальних планів та освітньої програми, якістю знань, умінь і навичок учнів, розробка рекомендацій щодо їх покращення:

Вдосконалення системи моніторингу (внутрішкільного контролю/самоконтролю).

· Моніторинг та оптимізація соціально-психологічного середовища закладу освіти:

Формування у школі освітнього середовища для кожного учня як універсального соціально-громадського майданчика, де відбуватиметься процес визнання та сприйняття своїх можливостей і здібностей, урахування власних потреб, інтересів, формування ціннісних орієнтацій.

· Створення необхідних умов для підвищення фахового кваліфікаційного рівня педагогічних працівників:

Створення шкільного порталу розвитку педагогічної майстерності з метою забезпечення вільного доступу вчителів до професійних журналів та інших публікацій у сфері освіти, а також дистанційних курсів підвищення кваліфікації. Сприяння педагогічним працівникам у професійних стажуваннях, участь у сертифікаційних програмах, тренінгах, семінарах, семінарах-практикумах, семінарах-нарадах, вебінарах, майстер-класах тощо.

Освітня програма спеціалізованої загальноосвітньої школи I-III ступенів №314 з поглибленим вивченням іноземної мови для 1-4-х класів передбачає учнями результатів навчання (компетентностей), визначених Державним стандартом.

Згідно із Законом України «Про повну загальну середню освіту» кожен учень має право на справедливе, неупереджене, об’єктивне, незалежне, недискримінаційне та доброчесне оцінювання результатів його навчання незалежно від виду та форми здобуття ним освіти. Для визначення рівня досягнення результатів навчання учнів 1-2 класів в закладі застосовується вербальне, а в 3-4 класах – рівневе оцінювання. Результати навчальних досягнень учнів відображатимуться в електронному журналі «Єдина школа» та позначаються словами або відповідними літерами: «початковий» (П), «середній» (С), «достатній» (Д), «високий» (В), та супроводжується вербальною характеристикою з орієнтацією на досягнення учня/учениці.

Систему оцінювання результатів навчання в освітніх галузях «Мистецтво», «Фізична культура», «Дизайн та технології» в 3-4 класах оцінюються вербально.

Форми організації освітнього процесу

Освітній процесу школі організовується в безпечному освітньому середовищі та здійснюється з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку дітей, їхніх освітніх потреб.

Навчання учнів 1-4 класів відбувається очно, в одну зміну, з можливістю перебування в укритті під час повітряних тривог. Освітній процес розпочинається о 8.30, закінчується не пізніше 14.05, субота та неділя - вихідні дні.

Режим дня в закладі підпорядкований створенню оптимальних умов для здійснення якісної освітньої діяльності. Режимом роботи закладу визначається чергування предметів, розклад навчання з метою забезпечення рівних умов для здобуття освіти. Розклад уроків складається з урахуванням динаміки працездатності учнів протягом дня, тижня, семестру, чергування видів діяльності і раціонального розподілу навчального навантаження.

В початковій школі з 12:00 до 18:00 години з метою планомірного узгодження навчальних занять з позаурочною виховною роботою на підставі заяв батьків створено групи продовженого дня у кількості 30 учнів.

Опис інструментарію оцінювання

Оцінювання здобувачів освіти екстернатної форми навчання.

Учні/учениці, що перебувають на екстернатній формі навчання, складають річне оцінювання, що проводиться з усіх навчальних предметів, обов’язкових для вивчення відповідно до освітньої програми до закінчення навчального року. Для екстернів, які здобувають загальну середню освіту за кордоном, а також для осіб, які проживали чи проживають на неконтрольованій території або на території населених пунктів на лінії зіткнення, території, на якій встановлено режим надзвичайної ситуації або режим надзвичайного стану, оцінювання може проводитися протягом усього навчального року. Результати річного оцінювання оформлюються протоколом оцінювання.

Протягом одного навчального року екстерн може пройти оцінювання за один або кілька класів у межах одного або декількох рівнів повної загальної середньої освіти.

Оцінювання здобувачів освіти сімейної форми навчання.

Здобувачі освіти за сімейною формою проходять підсумкове (семестрове та річне, що здійснюється за результатами семестрового) оцінювання. Для таких учнів учителями проводяться консультації 1 або 2 рази на семестр у режимі, визначеному відповідно до можливостей здобувачів освіти.

Школа забезпечує ознайомлення учнів/учениць із переліком питань, за якими здійснюється оцінювання. Засоби оцінювання визначає педагогічний працівник з урахуванням змісту індивідуального навчального плану (за його наявності). Завдання для оцінювання складає заклад освіти (відповідно до освітньої програми та навчальних програм з окремих навчальних предметів (інтегрованих курсів), а також особливостей засвоєння освітньої програми, визначених індивідуальним навчальним планом (за його наявності).

Оцінювання учнів з ООП.

Відповідно до індивідуальних особливостей освітньої діяльності для кожного учня з особливими освітніми потребами, який навчається в інклюзивному класі, у порядку, визначеному законодавством, складається індивідуальна програма розвитку та індивідуальний навчальний план (за потреби). Індивідуальний навчальний план розробляється на основі освітньої програми закладу і результати навчання оцінюються за орієнтовними вимогами оцінювання навчальних досягнень, що встановлені для закладу.

Додаток 1 Типовий навчальний план для 1-2 класів початкової школи

Навчальний план на 2023-2024 н.р.

спеціалізованої загальноосвітньої школи №314 I ступеня з поглибленим вивченням іноземної мови з українською мовою навчання

Навчальний предмет/ інтегрований курс Кількість годин на тиждень
1-класи А,Б,В,Г,Д,Є 2-класи А,Б,В,Г,Д,Є Разом
Інваріантний складник
Українська мова* 7 7 19
Іноземна мова 2 3
Математика 4 4 8
Я досліджую світ 3 3 6
Дизайн і технології 1 1 3
Інформатика - 1
Музичне мистецтво 1 1 4
Образотворче мистецтво 1 1
Фізична культура 3 3 6
Усього 22 24 46
Варіативний складник
Додаткові години для вивчення предметів освітніх галузей, проведення індивідуальних консультацій та групових занять 1 1 2
Кількість навчальних годин на тиждень, що фінансуються з державного бюджету (без урахування поділу на групи) 23 25 48
Гранично допустиме тижневе / річне навчальне навантаження учня 20/700 22/770 42/1470

1 клас – інтегрований курс* «Українська мова. Навчання грамоти( письмо,читання)»

2 клас – окремі навчальні предмети «Українська мова», «Читання»

Години, передбачені для фізичної культури, не враховуються під час визначення гранично допустимого навантаження учнів.

Директор І. ЖЕБЧУК

Додаток 1 Навчальний план на 2023-2024 н. р.

Спеціалізованої загальноосвітньої школи №314 I ступеня з поглибленим вивченням іноземної мови з українською мовою навчання

Навчальний предмет/ інтегрований курс Кількість годин на тиждень
3-класи А,Б,В,Г,Д 4-класи А,Б,В,Г,Д,Є,Ж 4-Г, Д, Є Разом
Інваріантний складник
Українська мова 7 7 20
Літературне читання
Іноземна мова Англійська мова 3 3
Німецька мова
Математика 5 5 10
Я досліджую світ 3 3 6
Дизайн і технології 1 1 4
Інформатика 1 1
Музичне мистецтво 1 1 4
Образотворче мистецтво 1 1
Фізична культурна 3 3 6
Усього 25 25 50
Варіативний складник
Додаткові години для вивчення
предметів освітніх галузей, проведення індивідуальних консультацій та групових занять 1 1 2
Кількість навчальних годин на тиждень, що фінансуються з державного бюджету (без урахування поділу на групи) 26 26 52
Гранично допустиме тижневе / річне навчальне навантаження учня 23/805 23/805 46/1610

Години, передбачені для фізичної культури, не враховуються під час визначення гранично допустимого навантаження на учнів

Директор І.ЖЕБЧУК

Перелік навчальних програм

для учнів 1-2 класів спеціалізованої загальноосвітньої школи

I-IIIступенів № 314 з поглибленим вивченням іноземної мови

Державний стандарт початкової освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти» від 21 лютого 2018 р. №87

Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Савченко О. Я.

1- 2 клас, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України

від 12.08.2022 № 743-22

Назва навчальної програми (1- клас) Назва навчальної програми (2- клас)
1. Українська мова. Навчання грамоти (письмо) Українська мова
2. Українська мова. Навчання грамоти (читання) Літературне читання
3. Іноземна мова Іноземна мова
4. Математика Математика
5. Я досліджую світ Я досліджую світ
6. Дизайн і технології Дизайн і технології
7. Музичне мистецтво Інформатика
8. Образотворче мистецтво Музичне мистецтво
9. Фізкультура Образотворче мистецтво
10. Фізкультура

Перелік навчальних програм

для учнів 3-4 класів спеціалізованої загальноосвітньої школи

I-III ступенів № 314 з поглибленим вивченням іноземної мови

Державний стандарт початкової освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти» від 21 лютого 2018 р. №87

Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Савченко О. Я.

3- 4 клас, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України

від 12.08.2022 № 743-22

Типові навчальні програми 3-4 класи
1. Українська мова
2. Літературне читання
3. Іноземна мова
4. Математика
5. Я досліджую світ
6. Музичне мистецтво
7. Образотворче мистецтво
8. Дизайн і технології
9. Інформатика
10. Фізкультура
Кiлькiсть переглядiв: 97

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.
СПЕЦІАЛІЗОВАНА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ № 314
З ПОГЛИБЛЕНИМ ВИВЧЕННЯМ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ

вул. Княжий Затон, 7А,
02095, м. Київ,
Україна

Дата останньої зміни 25 Квітня 2024

Фотогалерея