ЗАТВЕРДЖУЮ Директор школи Іван ЖЕБЧУК __________________________ ___________________2019 р. М.П.

ОСВІТНЯ ПРОГРАМА

СПЕЦІАЛІЗОВАНОЇ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ І-ІІІ СТУПЕНІВ № 314 З ПОГЛИБЛЕНИМ ВИВЧЕННЯМ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ

на 2019-2020 навчальний рік

1 - 2 класи

Схвалено

на засіданні

педагогічної ради

протокол № 16

Від 29.08.2019 р.

Загальні положення освітньої програми

Освітня програма для 1-2-х класів спеціалізованої загальноосвітньої школи I-III ступенів № 314 з поглибленим вивченням іноземної мови була розроблена на виконання Закону України «Про освіту» та Державний стандарт початкової освіти, затверджений постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти» від 21 лютого 2018р. №87

№ додатку освітньої програми спеціалізованої школи Класи Примітка Варіант Типових освітніх програм, затверджених Міністерством освіти і Науки України
№1 1-2 З українською мовою навчання з поглибленим вивченням іноземної мови (англійська мова) Додаток Типової освітньої програми для закладів загальної середньої освіти, затвердженні рішенням Колегії Міністерства освіти і науки України від 22 лютого 2018р.

Освітня програма окреслює рекомендовані підходи до планування і організації закладом освіти єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення учнями обов’язкових результатів навчання, визначених Державним стандартом початкової загальної освіти.

Освітня програма визначає :

- загальний обсяг навчального навантаження, орієнтовну тривалість і можливі взаємозв’язки окремих предметів, факультативів, курсів за вибором тощо, зокрема їх інтеграції, а також логічної послідовності їх вивчення, які натепер подані в рамках навчального плану (додаток1);

- очікувані результати учнів подані у рамках навчальних програм, перелік яких зазначено в додатку 2; зміст навчальних програм має гриф «Затверджено Міністерством освіти і науки України»;

- форми організації освітнього процесу та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти;

- вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за цією освітньою програмою.

Загальний обсяг навчального навантаження та його тривалість і взаємозв’язки освітніх галузей, предметів, дисциплін.

Загальний обсяг навчального навантаження для учнів 1-х класів закладів загальної середньої освіти складає 805 годин/навчальний рік, у 2-х класах – 875 годин/навчальний рік. Детальний розподіл навчального навантаження на тиждень окреслено у плані школи.

Навчальний план дає цілісне уявлення про зміст і структуру першого рівня освіт, встановлює погодинне співвідношення між окремими предметами, визначає гранично допустиме тижневе навантаження учнів. Навчальний план початкової школи передбачає реалізацію освітніх галузей Базового навчального плану Державного стандарту через окремі предмети. Вони охоплюють їнваріативну складову, сформовану на державному рівні та варіативну складову.

Відповідно до мови навчання та спеціалізації навчального закладу освіти обрано навчальний план спеціалізованої школи з українською мовою навчання і поглибленим вивченням іноземних мов (I ступінь).

Навчальний план містить інваріативну складову, сформовану на державному рівні та варіативну, в якій передбачено додаткові години на вивчення предметів інваріативної складової, уроки англійської мови.

Для забезпечення синхронності у навчанні читання й письма в букварний період доцільно здійснити розподіл годин протягом навчального року не за семестрами, а за тижнями: на одному тижні планувати 4 години на читання і 3 години на письмо, а на наступному тижні – 3 години на читання і 4 години на письмо. У результаті час, відведений на читання і письмо, буде розподілено порівну.

На основі вищезазначеного плану складено на поточний навчальний рік робочий навчальний план з конкретизацією варіативної складової, враховуючи особливості закладу освіти та індивідуальні освітні потреби учнів.

Повноцінність початкової освіти забезпечено реалізацією як інваріативної, так і варіативної складових, які в обов’язковому порядку фінансуються. Мовно-літературна освітня галузь з урахуванням вікових особливостей учнів у навчальному плані реалізується через окремі предмети «Навчання грамоти (письмо і літературне читання)», «Англійська мова».

Математична освітня галузь реалізується предметом «Математика».

Природнича, громадянська й історична, соціальна, здоров’язбережувальна галузі реалізуються через предмет «Я досліджую світ».

Технологічна освітня галузь реалізується у 1-х класах предметом «Дизайн і технології», у 2-х класах - «Дизайн і технології» та предметом «Інформатика».

Мистецька освітня галузь реалізується через окремі предмети «Музичне мистецтво» та «Образотворче мистецтво».

Збереження здоров’я дітей належить до основних завдань навчального закладу. Тому формування навичок здорового способу життя та безпеки поведінки здійснюється не лише в рамках предмету «Фізкультура», а інтегрується у змісті всіх предметів інваріативної складової навчального плану. Змістовне наповнення предмету «Фізкультура» сформоване відповідно до статево-вікових особливостей здобувачів освіти, їх інтересів, матеріально-технічної бази навчального закладу, кадрового забезпечення, відповідних традицій. Враховуючи вище зазначене, розподілено навчальний час між предметами «Фізкультура» та «Хореографія». Вказані зміни внесено у зв’язку із значним перенавантаженням навчального закладу учнями, що унеможливлює одночасне використання спортивних залів школи. Це дозволяє формувати в учнів здатність володіти різними способами рухової діяльності та є додатковим компонентом змісту з використанням оригінальних форм, методів і засобів навчання.

Для проведення уроків хореографії школа має хореографічний зал з необхідним обладнанням, а також відповідне кадрове забезпечення – 3 кваліфікованих вчителі хореографії.

Таким чином, фізкультурна освітня галузь реалізується через предмети«Хореографія» та «Фізкультура».

У початковій школі здійснюється поділ перших класів на групи при вивченні окремих предметів відповідно до чинних нормативів (наказ Міністерства освіти і науки України від 20.02.2002р. №128, зареєстрований в Міністерстві юстиції України від 06.03.2002р. №229/6517).

Враховуючи те, що варіативна складова навчального плану школи визначається самостійно, враховуючи особливості освітнього процесу та індивідуальних освітніх потреб учнів, особливості закладу, рівень навчально-методичного та кадрового забезпечення, години варіативної складової використано на збільшення годин для вивчення предметів інваріативної складової (англійська мова).

Клас Предмет К-ть годин Програма
1 Англійська мова + 1 Іноземні мови. Навчальна програма для загальноосвітніх та спеціалізованих навчальних закладів. 1-4 класи https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/nachalni-programi-dlya-pochatkovoyi-shkoly
2 Англійська мова + 1 Іноземні мови. Навчальна програма для загальноосвітніх та спеціалізованих навчальних закладів. 1-4 класи https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/nachalni-programi-dlya-pochatkovoyi-shkoly

Метою початкової освіти є всебічний розвиток особистості дитини відповідно до її вікових та індивідуальних психофізіологічних особливостей і пізнавальних потреб, формування загальнокультурних і морально-етичних цінностей, оволодіння ключовими і предметними компетентностями та наскрізними вміннями, необхідними життєвими і соціальними навичками, що забезпечують її готовність до життя в демократичному й інформаційному суспільстві та продовження навчання в основній школі.

Типову освітню програму для 1-2 класів закладів загальної середньої освіти розроблено відповідно до Закону України «Про освіту», проекту Державного стандарту початкової освіти. У програмі визначено вимоги до конкретних очікуваних результатів навчання; коротко вказано відповідний зміст кожного навчального предмета чи інтегрованого курсу.

Програму побудовано із врахуванням таких принципів:

- дитиноцентрованості і природовідповідності;

- узгодження цілей, змісту і очікуваних результатів навчання;

- науковості, доступності і практичної спрямованості змісту;

- наступності і перспективності навчання;

- логічної послідовності і достатності засвоєння учнями предметних компетентностей;

- можливостей реалізації змісту освіти через предмети або інтегровані курси;

- взаємозв’язаного формування ключових і предметних компетентностей;

- творчого використання вчителем програми залежно від умов навчання;

- адаптації до індивідуальних особливостей, інтелектуальних і фізичних можливостей, потреб та інтересів дітей.

Зміст програми має потенціал для формування в учнів таких ключових компетентностей:

- здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та однією з іноземних мов;

математична;

- компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій;

екологічна;

- інформаційно-комунікаційна;

- здатність до навчання впродовж життя;

- громадянські та соціальні компетентності;

- культурна;

- підприємливість та фінансова грамотність, інноваційність;

та наскрізних умінь: читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно і письмово, критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв'язувати проблеми, здатність співпрацювати з іншими людьми. Наскрізні вміння слугують підставою для інтеграції освітніх галузей.

Враховуючи інтегрований характер компетентності, у процесі реалізації Типової освітньої програми або Освітніх програм рекомендується використовувати внутрішньопредметні і міжпредметні зв’язки, які сприяють цілісності результатів початкової освіти та переносу умінь у нові ситуації.

Система внутрішнього забезпечення якості

Кадрове забезпечення освітньої діяльності:

учителів вищої категорії – 16,

спеціалістів I категорії – 7,

спеціалістів II категорії – 4,

спеціалістів – 7,

вчителів-методистів – 3,

вихователів- методистів – 1,

старших вчителів – 8,

старших вихователів – 1,

«Відмінників освіти України» - 1

Навчально-методичне забезпечення освітньої діяльності здійснюється відповідно до навчальних програм, затверджених рішенням Колегії МОН від 22 лютого 2018р. №87 та підручників, посібників, рекомендованих МОН України.

Матеріально-технічне забезпечення освітньої діяльності школи де є можливість кожному класу мати окремий кабінет і обладнання в ньому, організовувати освітній процес у відповідності до санітарно-гігієнічних норм, вимог, правил безпеки та з метою запобігання травматизму та збереження життя та здоров’я дітей. Для початкової школи виділено окремий блок, де розташовані класи, кабінети груп подовженого дня, окремі туалетні кімнати для дівчат та хлопців, окремий вхід. Для учнів працюють дві спортивні зали, кабінет психолога, бібліотека, їдальня, медичний кабінет.

Якість проведення навчальних занять забезпечено відповідним рівнем педагогічних працівників, матеріально-технічною базою, навчально-методичним забезпеченням.

Моніторинг досягнення учнями результатів навчання (компетентностей) відбувається через оцінювання навчальних досягнень учнів шляхом вербального оцінювання.

Завдання системи внутрішнього забезпечення якості освіти:

· Оновлення методичної бази освітньої діяльності:

Необхідною та пріоритетною умовою функціонування креативного закладу освіти, створення сучасної методичної бази освітньої діяльності виступає перехід від методичної до науково-методичної роботи педагогів.

Перезавантаження науково-методичної діяльності (бази) школи на принципах:

Науково-методичної самостійності;

Органічного взаємозв’язку науково-методичної діяльності педагогів і науково-дослідницької діяльності здобувачів освіти;

Визначення близької і віддаленої перспективи у процесі самовдосконалення педагога-дослідника.

· Контроль за виконанням навчальних планів та освітньої програми, якістю знань, умінь і навичок учнів, розробка рекомендацій щодо їх покращення:

Вдосконалення системи моніторингу (внутрішкільного контролю/самоконтролю).

· Моніторинг та оптимізація соціально-психологічного середовища закладу освіти:

Формування у школі освітнього середовища для кожного учня як універсального соціально-громадського майданчика, де відбуватиметься процес визнання та сприйняття своїх можливостей і здібностей, урахування власних потреб, інтересів, формування ціннісних орієнтацій.

· Створення необхідних умов для підвищення фахового кваліфікаційного рівня педагогічних працівників:

Створення шкільного порталу розвитку педагогічної майстерності з метою забезпечення вільного доступу вчителів до професійних журналів та інших публікацій у сфері освіти, а також дистанційних курсів підвищення кваліфікації. Сприяння педагогічним працівникам у професійних стажуваннях, участь у сертифікаційних програмах, тренінгах, семінарах, семінарах-практикумах, семінарах-нарадах, вебінарах, майстер-класах тощо.

Освітня програма спеціалізованої загальноосвітньої школи I-III ступенів №314 з поглибленим вивченням іноземної мови для 1-х класів передбачає учнями результатів навчання (компетентностей), визначених Державним стандартом.


Додаток 1

Додаток Типових навчальних програм для закладів загальної середньої освіти, затверджені рішенням Колегії Міністерства освіти і науки України від 22 лютого 2018р.

Навчальний план на 2019-2020 н.р. Спеціалізованої загальноосвітньої школи №314 I ступеня з поглибленим вивченням іноземної мови з українською мовою навчання
Освітні галузі Навчальні предмети Кількість годин на тиждень у класах
1-А, Б, В, Г, Д, Є, Ж, З
Інваріативний складник
Мовна і літературна Навчання грамоти (письмо) 4
Навчання грамоти (читання) 3
Англійська мова 2 + 1
Математична Математика 4
Природознавча, природнича, громадянська й історична, соціальна, здоров’язбережувальна Я досліджую світ 3
Технологічна Дизайн і технології 1
Мистецька Музичне мистецтво 1
Образотворче мистецтво 1
Фізкультурна Фізкультура 2 + 1
Хореографія
Усього 20 + 3
Варіативний складник
Додаткові предмети на вивчення освітніх галузей, курсів за вибором, проведення індивідуальних консультацій та групових занять -
Гранично допустиме навчальне навантаження на учня 20/700
Сумарна кількість навчальних годин інваріативної і варіативної складових, що фінансується з бюджету (без урахування поділу класів на групи) 23/805

Додаток 1

Додаток Типових навчальних програм для закладів загальної середньої освіти, затверджені рішенням Колегії Міністерства освіти і науки України від 22 лютого 2018р.

Навчальний план на 2019-2020 н.р.

Спеціалізованої загальноосвітньої школи №314 I ступеня з поглибленим вивченням іноземної мови з українською мовою навчання

Освітні галузі Навчальні предмети Кількість годин на тиждень у класах
2-А, Б, В, Г, Д, Є, Ж
Інваріативний складник
Мовна і літературна Навчання грамоти (письмо) 4
Навчання грамоти (читання) 4
Англійська мова 2 + 1
Математична Математика 4
Природознавча, природнича, громадянська й історична, соціальна, здоров’язбережувальна Я досліджую світ 3
Технологічна Дизайн і технології 1
Інформатика 1
Мистецька Музичне мистецтво 1
Образотворче мистецтво 1
Фізкультурна Фізкультура 2
Хореографія 1
Усього 22 + 3
Варіативний складник
Додаткові предмети на вивчення освітніх галузей, курсів за вибором, проведення індивідуальних консультацій та групових занять -
Гранично допустиме навчальне навантаження на учня 22/770
Сумарна кількість навчальних годин інваріативної і варіативної складових, що фінансується з бюджету (без урахування поділу класів на групи) 25/875
Кiлькiсть переглядiв: 3194

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.
СПЕЦІАЛІЗОВАНА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ № 314
З ПОГЛИБЛЕНИМ ВИВЧЕННЯМ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ

вул. Княжий Затон, 7А,
02095, м. Київ,
Україна

Дата останньої зміни 25 Квітня 2024

Фотогалерея